Projektai

Projektai

rainbow

Šalies projektai

LIETUVOS MAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS

Nuo 2015 metų organizuojamos „Lietuvos mažųjų žaidynės“ – didžiausias savo kategorijoje, visą Lietuvą apimantis, vaikus, pedagogus, ugdymo įstaigų administracijos darbuotojus bei tėvus įtraukiantis projektas. Pagrindinis jo tikslas – padėti jauniausiai visuomenės daliai – darželinukams – suprasti ir pajusti fizinio aktyvumo teikiamą malonumą.

Žaidynių tikslas – skleisti olimpines idėjas priešmokyklinio amžiaus vaikų tarpe, formuoti teigiamą požiūrį į kūno kultūrą ir sportą, tenkinti prigimtinį vaikų judėjimo poreikį, skatinti pedagogų tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą, profesinę paramą ir pagalbą, ugdant sveikus ir fiziškai aktyvius vaikus.

„Lietuvos mažųjų žaidynių“ pagrindas – skirtingų estafečių varžybos, kurios yra organizuojamos trimis etapais. Kiekviename etape pedagogai ir projekto organizatoriai siekia sukurti galimybes vaikams patirti džiaugsmą sportuojant, aktyviai praleisti laiką, ugdyti fizinius gebėjimus. Vis daugiau dėmesio skiriama ne varžymuisi, o gerajai patirčiai, judėjimo įpročiui formuoti.
Estafetės sukurtos taip, kad būtų ugdomi įvairūs ikimokyklinio amžiaus vaikų fiziniai gebėjimai, tad „Lietuvos mažųjų žaidynėse“ svarbiausia yra taisyklingas vaikų fizinis ugdymas ir olimpinių vertybių, tokių kaip draugystė, džiaugsmas sportuojant, pagarba diegimas.

„Lietuvos mažųjų žaidynės“ – efektyvi priemonė, skatinanti vaikų fizinį aktyvumą bei pozityvų požiūrį į kūno kultūrą ir sportą, supažindinanti su garbingo varžymosi idėjomis, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybėmis.

Projekto organizatoriai skiria didelį dėmesį pedagogų kvalifikacijos tobulinimui ir gerosios patirties sklaidai. Seminarai, susitikimai, metodinės rekomendacijos ir įvairios veiklos leidžia tobulinti profesines kompetencijas, atsiskleisti pedagogų kūrybiškumui, suteikia galimybes pasidalinti ugdymo proceso tobulinimo idėjomis su kolegomis iš visos Lietuvos.


Respublikinė ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų, švietimo pagalbos specialistų idėjų mugė

„AKTYVIEJI IR ĮTRAUKŪS UGDYMOSI METODAI PRAKTIKOJE“

AKTYVIEJI METODAI 1 DALIS

AKTYVIEJI METODAI 2 DALIS


VAIKO KELIAS Į GRAŽIĄ KALBĄ

Projekto tikslas: ankstyvajame amžiuje sudaryti palankias sąlygas ankstyvosios vaikų kalbos sutrikimų prevencijos taikymui kalbos ugdyme: ugdyti vaikų kalbą remiantis ir vadovaujantis kalbos ugdymo modeliu, naudojant inovatyvius (kūrybiškus) metodus.
Kalbos ugdymo procesas neatsiejamas be komandinio pedagogų – šeimos bendradarbiavimo. Todėl yra be galo svarbu sudaryti palankias sąlygas ankstyvajai (2 – 4 m.) vaikų kalbos sutrikimų prevencijai, siekiant glaudaus, efektyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo tėvų – logopedo -pedagogų. Formuojantis vaikų kalbai yra svarbu sistemingai mankštinti vaikų pirštus, mokyti vaikus taisyklingai kvėpuoti (pūsti orą), nuolat atlikti žaidybinę artikuliacinę mankštą, lavinti girdimąjį suvokimą, bendrąją motoriką, lavinti rišliąją kalbą.
Pagrindinis prevencijos principas – aktyvus tėvų, pedagogų ir specialistų bendravimas ir bendradarbiavimas ieškant efektyvių bei inovatyvių prevencinių darbo būdų siekiant ankstyvajame ikimokykliniame amžiuje užkirsti kelią kalbos ir kalbėjimo sutrikimams atsirasti arba sumažinti jų atsiradimo tikimybę, paruošti vaiką mokyklai. Ankstyvoji kalbos sutrikimų prevencija paremta suaugusiųjų dėmesio telkimu į teigiamus vaiko asmenybės bruožus, pozityvius jo kalbos, asmenybės pokyčius. Pagrindinis prevencijos tikslas – organizuojama veikla turi būti maloni vaikams bei patiems suaugusiesiems, o taip pat paremta vaikų turimomis žiniomis, gebėjimais ir atitikti vaikų kalbos išsilavinimo lygį bei jų poreikius ir interesus.
Projekto uždaviniai:
 * ieškoti naujoviškų prevencinių darbo būdų, siekiant sėkmingo vaikų kalbos vystymosi ankstyvajame amžiuje;
 * siekti glaudaus, paveikaus tėvų, pedagogų ir logopedo bendravimo ir bendradarbiavimo;
 * lavinant vaikų smulkiąją ir bendrąją motoriką, ugdyti taisyklingo kvėpavimo įgūdžius, parengti ankstyvojo amžiaus vaikus taisyklingam garsų tarimui;
 * mokyti taisyklingai tarti kalbos garsus;
 * turtinti žodyną ir skatinti kalbos raiškos plėtotę, vadovaujantis kalbos ugdymo moduliu;
 * ugdyti vaikų gebėjimą išreikšti jausmus, sudaryti palankias sąlygas patirti teigiamų emocijų.
Eidami projekto žingsniais, kartu mažais žingsneliais vedame vaikus į gražią kalbą.


PROJEKTAS „ŽAIDIMAI MOKO“

Šiaulių lopšelio-darželio „Žiogelis“ logopedė Jurgita Balčiūnaitė-Čėsnienė dalyvauja  Respublikiniame ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų prevenciniame projekte „Žaidimai moko“, kurį organizuoja Kelmės rajono pedagoginė psichologinė tarnyba.Projekto iniciatorė ir koordinatorė- specialioji pedagogė Gilija Gajauskienė.

Projekto tikslas – specialiųjų užduočių ir žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius.

Uždaviniai:

– lavinti erdvės ir regimąjį suvokimą, vizualinius procesus (gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus vaizdus), smulkiąją motoriką;

– plėsti erdvės sąvokas;

– gausinti žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą;

– skatinti ikimokyklinių įstaigų specialiuosius pedagogus ir logopedus įvairinti ugdymo procesą, siekiant geresnės ugdymo kokybės.

Projektas vyksta nuo 2017 metų spalio 1 d.- 2018 m. balandžio 1 d.


„ŽAIDIMAI MOKO“

Priešmokyklinio ugdymo „Bitučių“ grupės pedagogė Rima Atraškevičienė ir logopedė Jurgita Balčiūnaitė Čėsnienė 2016 m. spalio mėn. pradėjo dalyvauti respublikinaime ilgalaikiame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“, kurį organizuoja Kelmės rajono Pedagoginė psichologinė tarnyba.  Šio projekto metu vaikai mokysis taisyklingai tarti kalbos garsus, ugdysis taisyklingo kalbinio kvėpavimo įgūdžius, turtins žodyną, ugdysis gramatiškai taisyklingą kalbą, lavinsis vizualinius procesus (gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus vaizdus), erdvės ir laiko suvokimą bei smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius.

Tikimės, kad šio projekto dėka ugdymosi procesas bus įdomesnis, kūrybiškesnis, patrauklesnis vaikams. Jie įgis žinių žaisdami, atrasdami, pritaikydami jas praktiškai. Dėkojame projekto rengėjams už naujas idėjas, žaidimus.

 

Atsitiktinė akimirka